Sosyal Medya Danışmanlığı
&
Yönetimi
Web
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal Medya Yönetimi nedir sorusuna en kısa ve basit tanımı ile cevap verecek olursak; “markanızın müşterilerinize sunduğu ürün ve hizmetleri tanıtmak ve onları pazarlamak için sosyal medya kanallarını kullanmaktır.” Aslında markanızı, sosyal medya kanallarında vermiş olduğunuz ürün ve hizmetleri doğru hedeflenmiş kitleye nasıl ve hangi koşullarda sunmanız gerektiğini, markanıza sağlayacak maksimum faydayı gözeterek yapılan profesyonel çalışmaların tümüne Sosyal Medya Yönetimi diyebiliriz.
Ayrıca gündelik yaşamımızda sosyal medya araçlarını kullanan çok büyük bir kitle olduğunu biliyor muydunuz? Artık 7’den 70’e akıllı telefon kullanmayan kalmadı ve büyüklerimiz bile internetten nasıl alışveriş yapabileceğini öğrendi. Ancak bu noktada markanız için sosyal medya hesaplarınızın doğru stratejilerle ve etkili bir biçimde profesyonel yönetiliyor olması çok kritik. Aksi takdirde sosyal medya hesabına sahip her firmanın müthiş dönüşler alması beklenir, ki bu mümkün değil. Şimdi gelin sosyal medya kullanım oranlarına ve akabinde profesyonel bir hesap nasıl yönetilir bunlara bakalım.







petrus
Markanız İçin Sosyal Medya Araçlarının Gücü!
Sosyal Medya Yönetimi’nin nasıl olduğuna değinmeden önce kullanım oranlarını bilmemizde fayda var. Markanız için potansiyel kullanıcı rakamlarını gördüğünüzde, siz de bu platformda doğru adımlar atmak için sabırsızlanacaksınız. Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2022 Ağustos ayında yayınladığı oranlar şu şekilde:
- İnternet kullanan bireylerin oranı %85,0 oldu. Ki bu müthiş bir rakam.
- İnternet üzerinden mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı %46,2 oldu. Bu rakam 2017’de %24,9’du. 5 yıldaki farkı görebiliyor musunuz?
- İnternetten en fazla %71,3 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar satın alındı.
- Türkiye`nin sosyal medyada harcadığı günlük süre 3 saat 03 dakika olarak kayıtlara geçti.
Bu verileri inceledikten sonra halen sosyal medya kanallarında bir hesabınız yoksa markanız için büyük fırsatları kaçırıyor ve rakiplerinizin gerisinde kalıyorsunuz demektir. Kullanım oranlarını göz önünde bulundurduğunuzda müşterilerinizin ürün veya hizmetlerinizi satın almaya teşvik etme fırsatını kaçırmak istemezsiniz.
Copyright © 2023 Petrus Agency